Liikuta selkääsi myös kesällä!

25.6.2015

Monipuolinen ja säännöllinen liikunta ehkäisee selkävaivoja. Selkä tarvitsee liikettä pysyäkseen toimintakuntoisena ja terveenä. Mielihyvää tuottava liikunta myös lievittää selkäkipua. Selälle sopivia kesäisiä liikuntalajeja ovat esimerkiksi uinti, pyöräily, soutu, melonta ja golf.

Eri lajeihin kannattaa tutustua maltilla, kokeilla miltä ne tuntuvat. Tarvittaessa oikeaoppisen lajitekniikan suorittamiseen voi kysyä asiantuntijan apua. Ennen liikuntasuoritusta on hyvä verrytellä, jotta lihakset ja nivelet lämpiävät.

– Voit aluksi kävellä ripeästi, pyöritellä lantiota ja yläraajoja sekä venytellä lyhyesti. Jos kuitenkin aloitat suorituksen heti, tee se normaalia hitaammalla tahdilla. Muista myös loppuverryttely liikunnan jälkeen, neuvoo selkäneuvonta- ja liikuntatoiminnan asiantuntija Pirjo Ailanto Selkäliitosta.

 

Lue Selkäliiton tiedote tästä.

– Voit aluksi kävellä ripeästi, pyöritellä lantiota ja yläraajoja sekä venytellä lyhyesti. Jos kuitenkin aloitat suorituksen heti, tee se normaalia hitaammalla tahdilla. Muista myös loppuverryttely liikunnan jälkeen, neuvoo selkäneuvonta- ja liikuntatoiminnan asiantuntija Pirjo Ailanto Selkäliitosta. - See more at: http://selkakanava.fi/liikuta-selkaasi-myos-kesalla-ui-pyoraile-melo-tai-golfaa#sthash.l4yJJm46.dpuf

– Voit aluksi kävellä ripeästi, pyöritellä lantiota ja yläraajoja sekä venytellä lyhyesti. Jos kuitenkin aloitat suorituksen heti, tee se normaalia hitaammalla tahdilla. Muista myös loppuverryttely liikunnan jälkeen, neuvoo selkäneuvonta- ja liikuntatoiminnan asiantuntija Pirjo Ailanto Selkäliitosta. - See more at: http://selkakanava.fi/liikuta-selkaasi-myos-kesalla-ui-pyoraile-melo-tai-golfaa#sthash.l4yJJm46.dpuf