Ajankohtaista

Selkäliiton 30-vuotisjuhlavuoden teema on ”Rakasta selkääsi – se kannattaa. Sinua.” Teemalla liitto haluaa kannustaa ihmisiä huolehtimaan selästään ja suhtautumaan selkäänsä rakastavasti.
Askeleita arkeen on 12 viikon kävelyohjelma, joka auttaa huonokuntoisiakin lisäämään päivittäistä liikuntaa. Ohjelma julkaistiin paperisena kävelykalenterina elokuussa 2017, ja 11. tammikuuta alkaen se on ladattavissa myös Android-älypuhelimiin. Mobiilisovellus on suomenkielinen, ja sen voi ladata ilmaiseksi Google Play -kaupasta.
Likkojen Lenkillä on vuodesta 2008 tehty työtä saavutettavuuden parantamiseksi ja esteettömien palvelujen tarjoamiseksi. Lenkkireiteillä kuljetaan niin pyörätuolilla avustajan kanssa kuin ilman. Tavoitteenamme on, että tapahtuma on kaikille naisille soveltuva ja tänä vuonna juhlistetaan jo. Lenkin 30. toimintavuotta. Tule mukaan!
SoveLi tuottaa paikallisia soveltavan liikunnan yhdistysfoorumeita. Huittisten foorumissa päätettiin perustaa yhdistysten yhteinen liikuntavuoro erityisliikunnan ohjaajan tuella. Luontoliikunta todettiin myös hyväksi tavaksi tehdä yhteistyötä ja lisätä liikettä.
Tuoreeseen diasarjaan on koottu perustiedot SoveLin jäsenjärjestöjen liikuntatoiminnasta sekä tämän vuoden ajankohtaiset liikuntatapahtumat. Bongaa oma järjestösi ja hyppää mukaan liikkumaan ja liikuttamaan!
Nyt jokaisen kansalaisen on mahdollisuus osallistua suomalaisen liikunnan ja urheilun kehittämiseen. Ministeri Sampo Terho kutsuu niin kansalaisia, urheilijoita kuin alan toimijoitakin vastaamaan kyselyyn.
Hengitysliiton Liikuntaklinikkakokeilu verkossa käynnistyy maaliskuussa 2018. Klinikan alussa on kaikille avoin yhteinen alustus jostakin liikunnallisesta teemasta ja lopuksi on kevyt käytännön harjoitteluosuus. Sen jälkeen on mahdollisesta saada henkilökohtaista ohjausta.
Tule kuuntelemaan lääketieteen tohtorin Tommi Vasankarin luentoa liikunnan merkityksestä aivoterveydelle. Ilmoittautua ehtii vielä tänään.
Säännöllinen liikunta voi tuoreen tutkimuksen mukaan auttaa muistisairauksien välttämisessä tai ainakin hidastaa muistin heikkenemistä. Vaikutukset havaittiin riskipotilailla, jotka harrastivat liikuntaa vähintään kolmesti viikossa. Tutkimus perustuu yhdeksäntoista aikaisemman tutkimuksen ja 1 145 osallistujan tietoihin.
Kunnossa kaiken ikää (KKI) -ohjelma jakaa taloudellista tukea paikallisille toimijoille, jotka järjestävät aloittelijoille sopivaa liikuntatoimintaa sekä kehittävät keinoja kannustaa terveytensä kannalta liian vähän liikkuvia työikäisiä säännöllisen liikuntaharrastuksen pariin.
RSS