Ajankohtaista

Kunnossa kaiken ikää -ohjelma kannustaa yhdistyksiä paikalliseen yhteistyöhön yhdistysten, seurojen, kunnan liikunta- ja terveystoimen, liikunnan aluejärjestöjen ja apteekkien kanssa.
Nyt on oikea aika lähteä mukaan Likkojen Lenkille Tampereella 18.5., Jyväskylässä 25.5. ja/tai Oulussa 10.8.
Laaja geenitutkimus on löytänyt yhteisiä geenimuotoja skitsofrenian, autismin kirjon, kaksisuuntaisen mielialahäiriön, vakavan masennuksen ja ADHD-tarkkaavaisuushäiriön taustalta. Osa geenimuodoista vaikuttaa solujen kalsiumkanavien toimintaan, tutkijat havaitsivat.
Kuluva vuosi on Soveltava Liikunta SoveLi ry:n 20-vuotisjuhlavuosi. SoveLi ry on valtakunnallinen liikuntajärjestö ja soveltavan liikunnan osaaja ja asiantuntija. Sen toiminnan keskiössä on yhteistyö ja yhteistoiminta jäsenjärjestöjensä kanssa, joita on tällä hetkellä 17 valtakunnallista kansanterveys-, vammais- ja liikuntajärjestöä. Jäsenjärjestöjensä kautta soveltavan liikunnan asiat koskettavat noin 327 000 suomalaista.
Mitä tiedämme suomalaislasten liikkumisesta tutkimustulosten perusteella?
Ystävänpäivä on antamisen ja saamisen päivä - jakamisen juhlaa! Ystävänpäivän kunniaksi starttaamme kilpailun.
Liikunnalliset ja hyväkuntoiset keski-ikäiset voivat odottaa välttyvänsä dementialta todennäköisemmin, tai ainakin sairastuvansa siihen myöhemmin kuin fyysisesti huonossa kunnossa olevat.
Liikkeelle liikuntavastaavan käsikirjaa hintaan 10 €+postituskulut. Varastossa myös Liikunta sopii minulle t-paitoja ihanissa väreissä/15€ + postituskulut. Tilaukset: sari.heinonen@liiku.fi
Tule keskustelemaan ajankohtaisista soveltavan liikunnan asioista SoveLin Turun toimistolle 14.2. klo 13-15 osoitteeseen: Yliopistonkatu 31, 20100 Turku, 5 krs. Myynnissä myös uusi työkirja ja paitoja. Paikalla soveltavan liikunnan asiantuntija Virpi Pennanen.
Kestävyysliikunta ja lihasharjoittelu kummatkin auttavat alentamaan verenpainetta, australialaistutkimus osoittaa, mutta niiden vaikutukset voivat olla hieman erilaisia. Erityisen tehokasta näyttäisi olevan niin sanottu isometrinen lihasharjoittelu.
RSS