Ajankohtaista

Soveltava Liikunta SoveLi on jäsenjärjestöineen laatinut soveltavan liikunnan kehittämistä linjaavat suositukset. Tavoitteena on, että suositusten avulla liikuntatoiminnan laatu ja vaikuttavuus vahvistuvat entisestään yhteisen tekemisen myötä.
Liikunta on tärkeää hengityssairaille. Se on oleellinen osa kaikkien kroonisten hengityssairauksien, kuten astman, keuhkoahtaumataudin ja uniapnean, omahoitoa.
Suomi keräsi neljän mitalin saldon elinsiirron saaneiden MM-kilpailujen ensimmäisenä kilpailupäivänä Argentiinan Mar del Platassa.
Säännöllinen liikunta voi kanadalaistutkijoiden mukaan hillitä MS-taudin oireita lapsipotilailla. Silti kovinkaan monet eivät harrasta liikuntaa.
Valtakunnallista iäkkäiden ulkoilupäivää vietetään vanhustenviikon torstaina 8.10.2015. Tämän vuoden teemana on kannustaa ikäihmisiä kokeilemaan kuntoilua ulkona. Vallataan jälleen liikuntapuistot iäkkäiden käyttöön! Ikäinstituutti haastaa järjestöt, palvelutalot, vanhusneuvostot, seurakunnat, kansalaisopistot ja kuntien liikunta- ja sosiaalitoimet järjestämään yhteistyössä kuntoilutapahtumia liikuntapuistoihin.
Aamulehti uutisoi tiistaina 11.8., että tasa-arvo urheilun päätöksenteossa edistyy hitaasti. 71 prosenttia liikuntajärjestöjen hallitusten jäsenistä on miehiä. Soveltava Liikunta SoveLi ry:ssä on lehdessä haastatellun toiminnanjohtaja Anne Taulun mukaan tällä hetkellä naisvoittoinen hallitus. Miesten osuus hallituksessa on nyt 25 prosenttia.
Neuroliikkujapäivät järjestetään Turussa 8.-10.9.2015 neurologisesti sairastuneille, heidän läheisilleen ja ammattilaisille.
Elinsiirron saaneiden maailmanmestaruuskilpailut, World Transplant Games, järjestetään 23.–30. elokuuta 2015 Argentiinan Mar del Platassa.
Kevyehkö jumppa voisi yhdysvaltalaistutkijoiden mukaan parantaa vanhusten unenlaatua ja ehkäistä uniongelmien kehittymistä. Erilaiset uniongelmat ja heräily ovat hyvin yleisiä vanhusten vaivoja.
Monipuolinen ja säännöllinen liikunta ehkäisee selkävaivoja. Selkä tarvitsee liikettä pysyäkseen toimintakuntoisena ja terveenä. Mielihyvää tuottava liikunta myös lievittää selkäkipua. Selälle sopivia kesäisiä liikuntalajeja ovat esimerkiksi uinti, pyöräily, soutu, melonta ja golf.
RSS